Werkwijze

Wat is er fijner dan dat je geen calorieën meer hoeft te tellen, geen maaltijdvervangers of andere dure shakes moet benuttigen, geen voeding meer hoeft af te wegen. Eten is overal om ons heen en is ook nodig om in het dagelijks leven goed te kunnen functioneren. Toch is het vaak lastig om de juiste keuzes te maken en gedisciplineerd om te gaan met voeding. Mijn visie is dat gezond én lekker eten heel goed samengaan! Daar kan ik je over adviseren, begeleiden en coachen.

Samen kijken we hoe jouw situatie eruit ziet. Jij bepaalt waar je aan wilt gaan werken. Lijnen of een streng dieet zijn op de lange termijn nooit de oplossing. Ik leer je wat betere keuzes zijn. Hierdoor verlies je niet alleen gewicht, maar krijg je ook meer energie en plezier in het leven. Ik laat je zien dat PUUR en gezond eten erg lekker kan zijn en begeleid je in kleine stapjes naar een gezondere leefstijl.

Voor deze begeleiding werk ik met de methode ‘ik mag alles eten’. De “ik mag alles eten” is gecreëerd uit onvrede over huidige methodes om af te vallen. Onze afslankmethode is gebaseerd op het maken van nieuwe keuzes, het zoeken naar alternatieven en niet door het verbieden van bepaalde voedingsmiddelen. Gewicht verliezen is daardoor niet het uitgangspunt maar een logisch gevolg. We besteden aandacht aan zowel gezonde voeding, beweging en ontspanning. Op het moment dat je je eetgedrag en -gewoonten gaat veranderen zal jouw leefstijl veranderen en zal je gewicht gaan verliezen. Wij geloven in een combinatie van kennis/gesprekken/opdrachten en motivatie. Op deze manier is bewezen dat de kans op blijvende gedragsverandering en gewichtsverlies het grootst is. Jij bent het waard!

Daarnaast is het mogelijk, om via mij, een unieke code te ontvangen waarmee u gebruik kunt maken van een “fit en gezond lifestyle” collectiviteitskorting bij een van de volgende zorgverzekeraars:  De Amersfoortse, Menzis, ONVZ, AGIS, Delta Loyd, VGZ, Avero Achmea of OHRA. Wanneer je bij mij een coaching traject ingaat kunnen jij en jouw gezinsleden dus profiteren van een korting op jouw zorgpremie die kan oplopen tot wel 10%!

Tijdens het intakegesprek vraag ik je naar je huidige leef- en beweegpatroon en krijg ik een eerste indruk van je voedingspatroon. Ook meet ik je gewicht, je lengte, je taille-omtrek en je vetpercentage (uitkleden niet nodig). Samen stemmen we jouw persoonlijke doel(en) af. Je krijgt een voedingsdagboek mee naar huis of je gebruikt een app hiervoor;  dat de basis vormt voor mijn voedingsadvies. Het intakegesprek duurt ongeveer 60 minuten.

Na een grondige analyse van je voedingsdagboek, beweegpatroon en meetgegevens bereken ik jouw persoonlijke energiebehoefte en voedingsplan.

In de motiverende sessies die volgen op het voedingsadvies word je je steeds bewuster van je huidige eet- en beweegpatroon. Je leert goede keuzes te maken en gezond te variëren volgens de Richtlijnen Goede Voeding, met als uiteindelijke doel dat de gezonde keuzes een automatisme worden en jij je gewenste gewicht bereikt. Jíj bepaalt hoe lang ik je daarin mag coachen.

Je krijgt informatie over onder meer gezonde voeding, koolhydraten, vetten, eiwitten, vitamines en mineralen, het lezen van etiketten, bereidingsmethoden, variatiemogelijkheden, tips hoe om te gaan met feestjes, uit eten gaan en vakanties. Naast voeding komen ook onderwerpen als beweging en stressreductie aan bod. De duur van een vervolgconsult is ongeveer 30 minuten.

Wanneer het streefgewicht en juiste eetpatroon zijn bereikt, bestaat de mogelijkheid om een vervolgafspraak in te plannen als ondersteuning voor het behoud van je gewicht en ter ondersteuning van je aangeleerde eet- en leefpatroon. Deze weegmomenten zijn bedoeld als een extra steuntje na het afvallen. Tijdens een weegmoment word je uiteraard gewogen en gemeten. Dit duurt ongeveer 15 minuten.